Voordelen van een slim lockersysteem op kantoor
Steeds meer kantoren switchen van een traditionele werkwijze naar een flexibele manier van werken. Werknemers krijgen flexwerkplekken, kantoren worden omgetoverd tot een open kantoorlandschap en het activiteit gerelateerd werken wordt alsmaar meer. En dit gaat hand in hand met de inzet van slimme technologie, waaronder een slim lockersysteem voor op kantoor.
De manier waarop we werken en samenwerken is de afgelopen jaren veel veranderd en deze verandering is nog steeds gaande. Open kantoorruimtes, meer flexwerkplekken en bovenal meer efficiëntie. Tegenwoordig ook wel beter bekend als Het Nieuwe Werken (HNW), dat vele voordelen voor zowel organisaties als medewerkers met zich meebrengt.
Onder andere de communicatie is makkelijker geworden en organisaties kunnen meer werkplekken realiseren dankzij de open ruimtes. Maar daarentegen moeten medewerkers wel wat persoonlijke ruimte inleveren en hierdoor neemt de vraag naar slimme opbergoplossingen toe. Een slim lockersysteem voor op kantoor is hier een perfecte oplossing voor.
Waarom u een slim lockersysteem op kantoor wilt hebben
Het nieuwe werken anno 2022 gaat hand in hand met de inzet van slimme lockertechnologie. De implementatie van een slim lockersysteem zorgt ervoor dat alle medewerkers op kantoor snel inzicht krijgen in o.a. de beschikbare kantoorruimtes, werkplekken en lockers. Het elektronisch sluitsysteem van LoQit is speciaal ontwikkeld voor kantoren en flexibele werkplekken, dat vele voordelen biedt voor zowel uw organisatie als medewerkers.
1. Tijdsbesparing voor uw faciliair team
Met het elektronisch sluitsysteem van LoQit bespaart uw facilitair team veel tijd. Dankzij een virtuele omgeving is het lockergebruik op kantoor op elk moment inzichtelijk. U kunt exact zien welke lockers in gebruik zijn en eenvoudig rapportages genereren. In één overzicht zijn alle gebruikers, hun rechten en alle andere relevante gegevens te zien. Zelfs als een medewerker de badge of pas van de locker kwijt is hoeft de beheerder nog niks te doen; de medewerker kan dit geheel zelfstandig regelen.
2. Alles beheren op één centrale plek
Tegenwoordig wordt er in veel moderne kantoren en organisaties gebruik gemaakt van een werkplekapplicatie waarin allerlei belangrijke functionaliteiten zijn verzameld. De medewerkers op kantoor kunnen alle applicaties op één centrale plek beheren. En het lockermanagement software van LoQit is zo geschreven dat het eenvoudig is te koppelen, of zelfs volledig te integreren, met andere software systemen. Zo kunnen niet alleen medewerkers alles op één plek beheren, maar de beheerder(s) van het lockersysteem ook.
3. Veilige oplsag van spullen en data
Door de komst van de flexwerkplekken moeten veel medewerkers een stukje privacy inleveren. Ze missen hierdoor vaak een eigen plek om spullen op te bergen, al is het maar zo simpel als een eigen pen of notitieboekje. Door lockers te gebruiken, in combinatie met een slim lockersysteem, krijgen de medewerkers weer een eigen ruimte om hun waardevolle spullen op te bergen. Daarnaast is het ook nog eens super veilig.
Bij een ongeautoriseerde opening kan een notificatie naar de gebruiker en/of beheerder worden gestuurd, ook als de medewerker de deur per ongeluk open heeft laten staan. De inhoud van een locker kan altijd worden herleid tot de persoon die deze als laatste heeft gebruikt. En de data binnen het lockermanagement software wordt conform de GDPR-richtlijnen opgeslagen in de cloud of op uw locatie.
4. Een opgeruimde werkplek
Met het gebruik van lockers krijgen medewerkers weer een eigen plek om hun waardevolle spullen op te slaan. En dit resulteert niet alleen in tevreden medewerkers, maar ook een opgeruimde werkplek. Geen papieren meer die overal rondslingeren, notitieblokken die op het bureau blijven liggen of andere ’troep’ dat blijft liggen. Aan het einde van de dag kunnen alle medewerkers hun spullen netjes opbergen en hiermee komt die opgeruimde werkplek weer een stukje dichterbij. Bovendien is een locker een prima plek om gedurende de werkdag dingen als jassen en tassen in op te bergen. Hiermee toont het kantoor ook tijdens de werkdag rustiger dan wanneer overal jassen liggen en tassen rondom het bureau staan.
4. Zeer dynamisch in gebruik
Met het slimme sluitsysteem van LoQit kunt u het gebruik van uw lockers zo instellen dat het past bij de werkwijze van uw organisatie. Zo kunt u de lockers vast of dynamisch configureerbaar inzetten. Hebben medewerkers een vaste werkplek op kantoor? Dan is een vaste locker een goede optie. Worden de kantoorruimtes dynamisch gebruikt, dan past een dynamische locker het beste. Maar u kunt beide opties ook moeiteloos tegelijkertijd gebruiken. Daarnaast is het ook mogelijk om tijdsbeperkingen aan het gebruik van een locker te koppelen.
En niet alleen de configuratie is naar wens aanpasbaar, hoe de medewerkers op kantoor de lockers kunnen bedienen ook. Het lockersysteem van LoQit maakt het mogelijk dat gebruikers zelfstandig lockers kunnen openen, wisselen en vrijgeven. Als beheerder kunt u op elk gewenst moment inzien welke lockers door welke medewerker in gebruik zijn.
Meer informatie?
Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Businesspark Friesland-West 27A, 8447 SL Heerenveen
info@loqit.nl, +31 (0)512 20 40 40
Laatste nieuws
More To Explore

Scalda
Scalda is een school voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en volwasseneducatie. In totaal bieden ze 17 verschillende opleidingen aan. Van sport, bewegen en dans tot aan maritiem

Beveiliging en privacy in slimme lockeroplossingen
In een tijd waarin technologie steeds meer in ons dagelijks leven is geïntegreerd, zijn slimme lockeroplossingen een welkome toevoeging voor bedrijven en instellingen. Deze innovatieve systemen bieden niet alleen handige opslagmogelijkheden, maar ook een naadloze en efficiënte gebruikerservaring. Bij LoQit hebben we meer dan tien jaar ervaring in het veilig opbergen van waardevolle spullen. Ons state-of-the-art elektronisch sluitsysteem is niet alleen gebruiksvriendelijk, maar handhaaft ook de hoogste normen voor beveiliging en privacy.

Optimalisatie van ruimtegebrek met smart lockers
Onze premium lockeroplossingen bieden moeiteloze toegang, ongeëvenaarde beveiliging en naadloos beheer van persoonlijke bezittingen. Om aan de diverse behoeften van gebruikers te voldoen, bieden we een scala aan identificatiemethoden aan. Denk hierbij aan toegangspassen, vingerafdrukken, pincodes, RFID, QR-codes en smartphone-apps. Zo kan een fitnessliefhebber bijvoorbeeld een pincode intoetsen om zijn locker te openen, terwijl een kantoormedewerker zijn toegangspas gebruikt. Deze verschillende methoden zorgen voor ultiem gebruiksgemak en personalisatie.