Voordelen dynamisch lockergebruik in de zorg

Met het elektronische lockersysteem van LoQit voorziet u uw personeel van een gebruiksvriendelijke en veilige plek om persoonlijke spullen op te bergen. Uw medewerkers hebben hierdoor geen omkijken meer naar hun spullen en kunnen zich volledig concentreren op wat écht belangrijk is: hun werk als zorgprofessional. 

Vast of dynamisch lockergebruik

Het lockersysteem van LoQit biedt u de mogelijkheid om lockers zowel vast als dynamisch toe te wijzen aan uw medewerkers. Ze kunnen dus een ‘eigen’ locker toegewezen krijgen of per keer een andere locker. Deze opties kunnen ook naast elkaar bestaan. Met name het dynamisch gebruik is zeer interessant in de zorg en levert een aantal belangrijke voordelen op.

Dynamisch lockergebruik scheelt veel ruimte

Lockers nemen over het algemeen veel vloeroppervlakte in beslag en uit ervaring blijkt dat lang niet alle lockers worden gebruikt. Zonde, want dit is een enorme verspilling van tijd, geld en ruimte. Het dynamisch lockergebruik brengt daar verandering in. Dit biedt namelijk de kans om met minder lockers dezelfde groep mensen te voorzien in hun opslagbehoefte.

Stel er werken 1500 mensen binnen de organisatie. Bij ‘vast’ lockergebruik krijgt elke medewerker een eigen locker toegewezen. Terwijl je met dynamisch lockergebruik in veel gevallen de helft (!) minder lockers nodig hebt. Dit scheelt enorm veel ruimte!

Tijdsbesparing voor uw facilitair team

Met het elektronisch sluitsysteem van LoQit bespaart uw facilitair team veel tijd. Sleutels en handmatige locker toewijzing zijn verleden tijd met het digitale Locker Management Systeem. In dit systeem kunt u als beheerder alles op afstand regelen. Gebruikers toevoegen en beheren, lockergroepen of individuele lockers configureren, de bezettingen bijhouden, en nog veel meer. Gebruikers kunnen (bijna) alles zelf regelen in de digitale app. Zelfs als een medewerker haar of zijn lockerpas kwijt is hoeft de beheerder nog niks te doen; de medewerker kan dit geheel zelfstandig regelen. 

Minder kosten

Minder lockers, betekent natuurlijk ook minder kosten. Dankzij het dynamisch gebruik van de lockers kun je ineens overweg met de helft minder lockers. En daar komt de tijdsbesparing van uw facilitair team nog bij. Het toewijzen van lockers kan geautomatiseerd worden en alle administratieve handelingen die gepaard gaan bij ‘traditionele’ lockers kunnen achterwege gelaten worden. 

Tijdsrestricties

Het is mogelijk om tijdsbeperkingen te koppelen aan het dynamisch lockergebruik. Zo kunt u te allen tijde de beschikbaarheid van de lockers garanderen voor de volgende dienst. De tijdsrestricties voorkomen dat uw medewerkers lockers kunnen ‘claimen’. Ook kun je met deze functie eenvoudig de lockers vrijgeven voor het schoonmaken. Alle lockers kunnen middels de ‘push-to-open’ functie greeploos geopend worden. 

Businesspark Friesland-West 27A, 8447 SL Heerenveen

info@loqit.nl, +31 (0)512 20 40 40

Meer informatie?

Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

Laatste nieuws

betaaltechnologie lockers

Integratie van betaaltechnologie in lockeroplossingen

In een constant veranderende wereld waarin technologische vooruitgang en de behoefte aan gebruiksgemak en veiligheid snel toenemen, wordt de noodzaak voor innovatieve oplossingen steeds duidelijker. Een voorbeeld hiervan is de slimme integratie van betaaltechnologie in lockeroplossingen, zoals door LoQit geïmplementeerd.

personeelslockers van der valk

Personeelslockers voor Van der Valk Haarlem

Een nieuwe samenwerking met Kupan! Dé producent van compacte High Pressure Laminate (HPL) wanden, deuren en meubelen. In samenwerking hebben we de kleedkamers van Van der

lockers experience factory

Nieuwe lockers voor Experience Factory in Eupen

LoQit en EAZZ, een vooraanstaande leverancier van high-end en high-tech interieuroplossingen, bundelen hun krachten! In samenwerking hebben we Experience Factory in Eupen voorzien van 51 high-tech

nl_NL