Unieke feature: digitale betaalmogelijkheid
Een elektronisch sluitsysteem van LoQit brengt vele voordelen mee en een groot gebruiksgemak. Eén van die voordelen is de unieke feature dat gebruikers digitaal kunnen betalen. Waarom dit zo uniek is en hoe dit precies werkt? Dat lees je in dit artikel!
Lockermanagementsysteem en KUARIO app
Het lockersysteem van LoQit wordt gekenmerkt door de flexibele en gebruiksvriendelijke faciliteiten die zijn ontworpen vanuit het zelfmanagement principe. Het doel daarvan is om beheerders zoveel mogelijk te ontzorgen. Zij werken daarom vanuit een lockermanagementsysteem waarin ze de elektronische lockers kunnen beheren.
In het systeem kunnen beheerders onder andere lockers openen, blokkeren, nieuwe gebruikers creëren en beheren, en groepen configureren. Het gebruik van de lockers verschijnt in een overzichtelijk dashboard, die beheerders weer kunnen gebruiken om belangrijke beslissingen te nemen. Uit deze resultaten kun je onder andere de bezetting aflezen, wat zeer waardevolle informatie kan zijn.
Gebruikers kunnen hun locker eenvoudig beheren vanuit de KUARIO app. In de app kunnen ze onder andere lockers reserveren, openen, een toegangspas koppelen én de digitale wallet beheren om te kunnen betalen voor het gebruik van de lockers.
Uniek: de digitale wallet in de app
Bij de elektronische lockers van LoQit is het mogelijk om gebruikers te laten betalen via de digitale wallet in de app. LoQit heeft hiervoor een banklicentie en is één van de weinigen die daarom digitaal geld kan en mag beheren. Een dure en storingsgevoelige betaalterminal waar veel andere aanbieders gebruik van maken is dus verleden tijd.
Zo’n digitale wallet scheelt niet alleen veel kosten omdat er geen betaalterminal hoeft worden aangeschaft. Het bespaart ook veel tijd voor zowel de beheerder als de gebruiker. Geen administratieve rompslomp meer en alle betalingen vanuit de KUARIO applicatie. De beheerder regelt alles vanuit het management dashboard en de gebruiker kan in de app:

- Een duidelijk overzicht zien van alle transacties, gekoppelde passen en het saldo.
- Gemakkelijk het saldo beheren en opwaarderen via internationale en lokale betaalmethoden zoals iDEAL en PayPal.
- Reserveren op afstand voor een locker en vervolgens direct afrekenen voor een locker via iDEAL en PayPal ook mogelijk.
- Elk willekeurige bedrijfs-, campus- of schoolpas aan het KUARIO account koppelen en daarmee betalen door deze kaart aan de RFID-lezer van de lockerwand te presenteren. Transacties worden automatisch in rekening gebracht op het account.
- Geld overmaken tussen KUARIO gebruikers of gedeelde wallets creëren met vrienden of collega’s.
- Wilt u toch liever een betaalterminal dan is dat ook mogelijk door de volledige integratie van Nayax binnen KUARIO.
Management dashboard voor beheerders
De beheerder kan de smart lockers beheren vanuit het management dashboard van LoQit. Dit dashboard geeft tevens een duidelijk inzicht in zowel de technische als financiële prestaties. In het dashboard kan de beheerder onder andere:
- Alle lockers en lockergroepen op afstand beheren
- Lockers en lockergroepen configureren
- Een betaalfunctie toevoegen en de prijs van het lockergebruik instellen. Dit kan per uur of per dag, maar een vast tarief is ook mogelijk.
- Rapportages ontvangen van het gebruik van de lockers, inclusief financiële verrekeningen en afrekeningen.
- Periodieke overboekingen van saldi naar uw bedrijfsrekeningen.
Daarnaast hoeven beheerders dankzij de unieke betaalmogelijkheid in de app geen verantwoordelijkheid meer te dragen over het gebruikerstegoed. Ook betalingen worden automatisch uitbetaald op de gekozen bankrekening.
Alle gegevens in het systeem, de app en de digitale wallet worden verwerkt volgens de GDPR-wetgeving.
Businesspark Friesland-West 27A, 8447 SL Heerenveen
info@loqit.nl, +31 (0)512 20 40 40
Meer informatie?
Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Laatste nieuws

Voordelen dynamisch lockergebruik in de zorg
Met het elektronische lockersysteem van LoQit voorziet u uw personeel van een gebruiksvriendelijke en veilige plek om persoonlijke spullen op te bergen. Uw medewerkers hebben hierdoor geen omkijken meer naar hun spullen en kunnen zich volledig concentreren op wat écht belangrijk is: hun werk als zorgprofessional.

Gemeente Soest
Voor Gemeente Soest heeft LoQit de personeelslockers voorzien van een elektronisch sluitsysteem. Vanaf nu kan het personeel hun spullen veilig en eenvoudig opbergen in de elektronische lockers.

Asset management voor lockers
De uitgifte van benodigdheden voor medewerkers, klanten of bezoekers wilt u uiteraard zo efficiënt mogelijk regelen. Toch gebeurt dit nog vaak met de hand – en dat kost veel tijd. Door het inzetten van lockers als uitgiftepunt is het heel eenvoudig om ‘assets’ beschikbaar te stellen.