Asset management voor lockers
De uitgifte van benodigdheden voor medewerkers, klanten of bezoekers wilt u uiteraard zo efficiënt mogelijk regelen. Toch gebeurt dit nog vaak met de hand – en dat kost veel tijd. Door het inzetten van lockers als uitgiftepunt is het heel eenvoudig om ‘assets’ beschikbaar te stellen. Onder andere kantoorbenodigdheden, service- en gezondheidsproducten kunnen via elektronische lockers eenvoudig ter beschikking gesteld worden aan degenen die daarvoor toestemming hebben gekregen.
Wat is asset management voor lockers?
Bij asset management voor lockers draait het om het beschikbaar stellen van apparatuur of bedrijfsmiddelen (assets), zónder tussenkomst van een persoon die deze assets beschikbaar moet stellen. Het doel van asset management is om ervoor te zorgen dat de assets van een organisatie op een zo efficiënt en effectief mogelijke wijze worden gebruikt en beheert. Zo maximaliseer je de waarde van de bedrijfsmiddelen voor de organisatie.
Dit kan worden gedaan door gebruik te maken van een uitgifte lockersysteem. Een veilige opslagoplossing die het mogelijk maakt om op een eenvoudige manier apparatuur of bedrijfsmiddelen te verhuren. Scholen kunnen op die manier bijvoorbeeld eenvoudig lesmateriaal uitlenen. Bouwbedrijven kunnen boormachines beschikbaar stellen voor gebruik om vervolgens weer veilig op te bergen. Ziekenhuizen kunnen medische uitrusting met een gerust hart ter beschikking stellen. Kantoren kunnen spullen voor een vergadering, zoals een beamer veilig uitgeven. Een servicedesk kan gerepareerde laptops eenvoudig teruggeven via een lockerwall. En zo kunnen we nog tal van voorbeelden bedenken.
Hoe werkt een uitgifte locker?
- In het Locker Management Systeem geeft de manager aan wie toegang heeft tot de elektronische lockers.
- Medewerkers kiezen een vrije locker in de app.
- Indien de assets niet standaard in de lockers aanwezig zijn, worden ze klaargelegd.
- Medewerkers kunnen de lockers openen met een RFID-pas, pincode, QR-code of via inloggegevens op de terminal.
- Na gebruik kunnen de assets weer teruggelegd worden in de lockers en opnieuw beschikbaar worden gesteld.

Functies en mogelijkheden
Goede service
Het inzetten van lockers als uitgiftepunt maakt het mogelijk om medewerkers, klanten, bezoekers of passanten een geweldige service te bieden. Zonder dat u daarvoor mensen hoeft in te zetten.
Volledige controle
U bepaalt wie er toegang heeft tot de lockers. Medewerkers, bezoekers, klanten of passanten? Moeten ze zich registreren of mogen ze anoniem gebruik maken van de assets?
App voor gebruikers
Gebruikers kunnen in de app alle voorkomende acties uitvoeren. Een bedrijfsmiddel vooraf reserveren of claimen, de locker openen en de spullen retourneren.
Lockerbeheer
Beheerders kunnen de lockers en gebruikers beheren in het Locker Management Systeem van LoQit. Denk aan authenticatie, autorisatie en communicatie. U kunt eenvoudig inloggen via de browser op uw pc of laptop.
Digitale betalingen
U kunt ervoor kiezen om de assets zonder of tegen betaling beschikbaar te stellen. Gebruikers kunnen eenvoudig betalen via de app op hun smartphone.
Tracking
In het Locker Management Systeem ziet u precies wat de status van uw lockervoorraad is. U kunt precies zien welke assets in gebruik zijn en welke medewerker het in gebruik heeft. Dit vereenvoudigt het terugvinden, mochten ze de spullen vergeten terug te brengen.
Systeemintegratie
De lockermanagement software van LoQit is zo geschreven dat het eenvoudig is om een koppeling te maken of zelfs volledig te integreren met andere software systemen.
Cloud-oplossing
Met de cloud-oplossing van LoQit zijn uw systemen en software altijd up to date qua beveiliging en functionaliteiten. Tevens worden alle gegevens opgeslagen volgens de GDPR richtlijnen.
Businesspark Friesland-West 27A, 8447 SL Heerenveen
info@loqit.nl, +31 (0)512 20 40 40
Meer informatie?
Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Laatste nieuws

Scalda
Scalda is een school voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en volwasseneducatie. In totaal bieden ze 17 verschillende opleidingen aan. Van sport, bewegen en dans tot aan maritiem

Beveiliging en privacy in slimme lockeroplossingen
In een tijd waarin technologie steeds meer in ons dagelijks leven is geïntegreerd, zijn slimme lockeroplossingen een welkome toevoeging voor bedrijven en instellingen. Deze innovatieve systemen bieden niet alleen handige opslagmogelijkheden, maar ook een naadloze en efficiënte gebruikerservaring. Bij LoQit hebben we meer dan tien jaar ervaring in het veilig opbergen van waardevolle spullen. Ons state-of-the-art elektronisch sluitsysteem is niet alleen gebruiksvriendelijk, maar handhaaft ook de hoogste normen voor beveiliging en privacy.

Optimalisatie van ruimtegebrek met smart lockers
Onze premium lockeroplossingen bieden moeiteloze toegang, ongeëvenaarde beveiliging en naadloos beheer van persoonlijke bezittingen. Om aan de diverse behoeften van gebruikers te voldoen, bieden we een scala aan identificatiemethoden aan. Denk hierbij aan toegangspassen, vingerafdrukken, pincodes, RFID, QR-codes en smartphone-apps. Zo kan een fitnessliefhebber bijvoorbeeld een pincode intoetsen om zijn locker te openen, terwijl een kantoormedewerker zijn toegangspas gebruikt. Deze verschillende methoden zorgen voor ultiem gebruiksgemak en personalisatie.